Nemílek 2011

Návrat na Nemílek 2011

Jak jsem již popsal v minulém článku, rozhodli jsme se po dvou letech vrátit do Šumavských hvozdů. Hlavně potvrdit mou teorii o vysoké koncentraci kulturních památek v širokém okolí. Tentokrát jsme to střihli na druhou stranu a to na Domažlicko. Výlet do kraje Jana Sladkého Koziny se vskutku vydařil. Přímo v Domažlicích se nachází muzeum s věží, ve kterém je expozice chodské svatby a jiných místních rarit. Kozinův památník na kopci za rodnou vsí jsme si také nenechali ujít. Je na něm nově vybudovaná pravá chodská chalupa, teda dle mého názoru je to něco mezi salaší, kurníkem a restaurantem. Druhý den vyrážíme do Horšovského Týna. Minulou dovču jsme vymetali jen samé hrady, tak tady jsme si spravily chuť. Cestou zpět se vracíme zpátky na Domažlicko a kroužíme kolem zříceniny starého Hernštejna. Starý Hernštejn je zříceninou už třista let a špatně se v lese hledá, ale mapa je spolehlivá a hrad jsme našli. Nad Kdyní se tyčí Rýznberk, kde se také stavujeme. Když jsem mluvil o vysoké koncentraci hradů a zámků, po letošku musím přidat do seznamu i rozhledny. Těch přibyla díky dotacím z EU taky pěkná řádka, nemluvě o zrekonstruovaných. Další den se vydáváme na východ. První zastávkou jsou Horažďovice, kde je v místním zámku muzeum a expozice dobývání uranu, zlata, stříbra a jiných nerostů. Po té vyrážíme do Lnářů, kde nás čeká překrásný zámek dříve obývaný vládou tehdejšího Československa. Další v řadě je vodní hrad Blatná. Tam se nám moc líbilo, protože měli na zahradě šedesát kusů ochočených daňků, kteří se procházeli mezi návštěvníky, šmejdili jim po kapsách a baštili pamlsky. Poslední den jen tak šmejdíme po lesích kolem Sušice a vymetáme nové rozhledny. Taky jsme si užily bazén u penzionu, to by děti nepřežily, aby se nesmočily. Cestou domů máme zastávky hned dvě. První je zámek Zbiroh a druhou hrad Točník. Celkem jsme naflákali čtrnáctset kiláků, zblajzli kyblik kozího guláše a petlahve s pivem ani nepočítám. Fotky jako dycky v albu a příště pojedem do švýcarska, teda jen českého, ale věřím že to bude stát za to.